AI-Ready or Not: Artificial Intelligence Here We Come! Τί άποψη έχουν οι καταναλωτές και τί πρέπει να ξέρουν οι άνθρωποι του marketing

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, 2016

Ενόσω οι εταιρείες έρχονται αντιμέτωπες με το νέο κύμα Εποχής της Πληροφορίας- που είναι η εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ)-η WeberShandwick ενώνει τις δυνάμεις της με τη KRC Research για την πραγματοποίηση της έρευνας «AI-Ready or Not: Artificial Intelligence Here We Come!» σε καταναλωτές από 5 διεθνείς αγορές που συμπεριλαμβάνει και το κατά πόσον οι άνθρωποι του marketing γνωρίζουν τις προοπτικές της νέας εποχής.

Η Τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) χωρίς καμία αμφιβολία θα μεταμορφώσει την αγορά. Η έρευνα μας καταδεικνύει ότι  σχεδόν 7 στις 10 CMOs ότι είτε ήδη είτε προετοιμάζονται για τα νέα δεδομένα στην εποχή ΑΙ, και το 55% των CMOs προβλέπουν ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ)  θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές και στο μάρκετινγκ και στην επικοινωνία, σε μεγαλύτερο βαθμό ακόμα και από τα socialmedia.

Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν πολλές διαθέσιμες έρευνες αναφορικά με την άποψη των καταναλωτών για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) σήμερα, η WeberShandwick θέλησε να ενδυναμώσει και τους CMOs αλλά και όσους ασχολούνται με την επικοινωνία με πρώιμη γνώση  ώστε να αποκτήσουν γνώση υπεροχής για το μέλλον.

Συνοψίζοντας αυτά που μάθαμε από την έρευνα, καταλήγουμε σε 8 συμπεράσματα:

  • Οι καταναλωτές έχουν επιφανειακή γνώση για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ): Τα 2/3 των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι γνωρίζουν πολλά για την ΑΙ (18%) ή λίγα 48%. Παρόλαυτά, οι καταναλωτές τις περισσότερες φορές συνδυάζουν στο μυαλό τους της ΑΙ με τα ρομπότ και ελάχιστοι μπορούν να κατονομάσουν μια εταιρεία leader στο χώρο της ΑΙ
  • Οι προβλέψεις για την ΑΙ είναι ευοίωνες, καθώς τα ΜΜΕ φωτίζουν συνεχώς το θέμα. Το 80% των καταναλωτών δηλώνουν ότι η συνολική του αίσθηση για την ΑΙ έρχεται ένα μείγμα ΜΜΕ. Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές είναι αισιόδοξοι για τις δυνατότητες της ΑΙ: είναι 6 φορές περισσότερο πιθανό να έχει η ΑΙ θετική επίδραση στην κοινωνία παρά αρνητική, ενώ είναι 7 φορές περισσότερο να αναμένουν θετική επίδραση στην καθημερινότητα τους από ότι αρνητική.
  • Οι καταναλωτές αγοράζουν αντικείμενα που έχουν προτείνει ειδικοί και έχουν δοκιμάσει και οι ίδιοι: Οι καταναλωτές δηλώνουν θέλουν να έχουν προσωπική εμπειρία, απόψεις από ειδικούς και ακαδημαϊκούς αναφορικά με την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) γιατί αυτές θεωρούν αξιόπιστες πηγές.
  • Εμπιστεύονται την ΑΙ για αρκετές δραστηριότητες: Οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο την ΑΙ ως εργαλείο υπενθύμισης για να πάρουν το φάρμακο τους, για την πλοήγηση στο αυτοκίνητο και για λύσεις διασκέδασης. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν και δράσεις ή δραστηριότητες που οι καταναλωτές θεωρούν ότι δεν πρέπει να παραδοθούν στην ΑΙ όπως για παράδειγμα το πέταγμα αεροπλάνων, τις ιατρικές διαγνώσεις και την φροντίδα των παιδιών
  • H AI δημιουργεί πολλά οφέλη για τους καταναλωτές, και έρχονται και περισσότερα. Οι καταναλωτές παγκοσμίως αναμένουν αρκετά οφέλη από την τεχνητή νοημοσύνη: Ολοκλήρωση επικίνδυνων δραστηριοτήτων, ευκολότερη πρόσβαση στην πληροφορία και καλύτερη διαχείριση του χρόνου είναι αυτά που κρίνονται ως σημαντικότερα.
  • Η γνώση των καταναλωτών κινητροδοτεί την ανάπτυξη της ΑΙ: Όσο περισσότερο γνωρίζουν για την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) τόσο μεγαλώνει και η αίσθηση των πολιτών για την θετική συνεισφορά της ΑΙ στην κοινωνία και εκείνους.
  • H εφαρμογή της ΑΙ προκαλεί τρόμο: Αν και υπάρχει αποδοχή για την ΑΙμ σχεδόν τα 2/3 των καταναλωτών παγκοσμίως ανησυχούν για την χρήση της χωρίς υπερβολές (49%). Οι μεγαλύτεροι φόβοι τους είναι η ασφάλεια και η απώλεια θέσεων εργασίας.
  • Η απώλεια θέσεων εργασίας απειλεί την θετική άποψη για την ΑΙ: Η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών αναμένουν απώλειες θέσεων εργασίας (82%) παρά δημιουργία καινούργιων (18%) από την εφαρμογή της ΑΙ

 

Η έρευνα AI-ReadyorNot επικεντρώνεται επίσης και σε αυτούς τους λίγους που πρωτοπορούν , αυτούς που είναι γνώστες για την ΑΙ, δηλαδή καταναλωτές που θεωρούνται ως η κρίσιμη μάζα για την αποδοχή της ΑΙ σε ευρύτερα στρώματα.

Δείτε το πλήρες report εδώ.
Εδώ το global infographic και εδώ το UK infographic.