Οι καταναλωτές παγκοσμίως είναι επτά φορές πιθανότερο να αντιληφθούν θετικό παρά αρνητικό αντίκτυπο από την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) στην κοινωνία και στην προσωπική τους ζωή

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, 2016

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ – Σύμφωνα με έρευνα της Weber Shandwick οι καταναλωτές παγκοσμίως είναι πιθανότερο να έχουν θετική αντιμετώπιση στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) παρά αρνητοκή (45% έναντι 7% αντίστοιχα). Σε ό,τι αφορά την προσωπική τους ζωή, οι καταναλωτές είναι ακόμα περισσότερο πιθανό να θεωρήσουν ότι θα έχει θετικό αντίκτυπο (52% έναντι 7%).

Ενόσω οι εταιρείες έρχονται αντιμέτωπες με το νέο κύμα Εποχής της Πληροφορίας- που είναι η εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ)-η WeberShandwick ενώνει τις δυνάμεις της με τη KRC Research για την πραγματοποίηση της έρευνας «AIReady or Not: Artificial Intelligence Here We Come!» σε καταναλωτές σε 5 διεθνείς αγορές και συμπεριλαμβάνει συνεντεύξεις με CMOs για το κατά πόσον οι άνθρωποι του μάρκετινγκ γνωρίζουν τις προοπτικές της νέας εποχής.

«Για εκείνους από εμάς στο marketing και την επικοινωνία που εργαζόμαστε στο μεταίχμιο της τεχνολογίας και του ανθρώπου, γνωρίζουμε ότι η τεχνολογική αναστάτωση επιφέρει τις προκλήσεις της, αλλά και ευκαιρίας για να προάγουμε αλλαγές. Αυτή τη στιγμή έχουμε μία baseline για το τί πιστεύει για την ΑΙ ο μέσος άνθρωπος, αλλά και ο marketer, όσο εμείς ξεκινούμε να καταλαβαίνουμε πώς επηρεάζει τις εμεπιρίες μεταξύ ανθρώπων, brands και του περιβάλλοντος γύρω μας. Δεν υπήρχε καλύτερη περίοδος να καθορίσουμε πιο ξεκάθαρα την ΑΙ και τη δυναμική της» δήλωσε η said Gail Heimann, President of Weber Shandwick.

Βασικά ευρήματα της έρευνας:

Οι καταναλωτές έχουν επιφανειακή γνώση για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ): Τα 2/3 των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνουν ότι γνωρίζουν πολλά για την ΑΙ (18%) ή λίγα 48%. Παρόλa αυτά, οι καταναλωτές τις περισσότερες φορές συνδυάζουν στο μυαλό τους της ΑΙ με τα ρομπότ και ελάχιστοι μπορούν να κατονομάσουν μια εταιρεία leader στο χώρο της ΑΙ

Οι προβλέψεις για την ΑΙ είναι ευοίωνες, καθώς τα ΜΜΕ φωτίζουν συνεχώς το θέμα. Το 80% των καταναλωτών δηλώνουν ότι η συνολική του αίσθηση για την ΑΙ έρχεται ένα μείγμα ΜΜΕ. Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές είναι αισιόδοξοι για τις δυνατότητες της ΑΙ: είναι 6 φορές περισσότερο πιθανό να έχει η ΑΙ θετική επίδραση στην κοινωνία παρά αρνητική, ενώ είναι 7 φορές περισσότερο να αναμένουν θετική επίδραση στην καθημερινότητα τους από ότι αρνητική.

Οι καταναλωτές αγοράζουν αντικείμενα που έχουν προτείνει ειδικοί και έχουν δοκιμάσει και οι ίδιοι: Οι καταναλωτές δηλώνουν θέλουν να έχουν προσωπική εμπειρία, απόψεις από ειδικούς και ακαδημαϊκούς αναφορικά με την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) γιατί αυτές θεωρούν αξιόπιστες πηγές.

Εμπιστεύονται την ΑΙ για αρκετές δραστηριότητες: Οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο την ΑΙ ως εργαλείο υπενθύμισης για να πάρουν το φάρμακο τους, για την πλοήγηση στο αυτοκίνητο και για λύσεις διασκέδασης. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν και δράσεις ή δραστηριότητες που οι καταναλωτές θεωρούν ότι δεν πρέπει να παραδοθούν στην ΑΙ όπως για παράδειγμα το πέταγμα αεροπλάνων, τις ιατρικές διαγνώσεις και την φροντίδα των παιδιών

H AI δημιουργεί πολλά οφέλη για τους καταναλωτές, και έρχονται και περισσότερα. Οι καταναλωτές παγκοσμίως αναμένουν αρκετά οφέλη από την τεχνητή νοημοσύνη: Ολοκλήρωση επικίνδυνων δραστηριοτήτων, ευκολότερη πρόσβαση στην πληροφορία και καλύτερη διαχείριση του χρόνου είναι αυτά που κρίνονται ως σημαντικότερα.

Η γνώση των καταναλωτών κινητροδοτεί την ανάπτυξη της ΑΙ: Όσο περισσότερο γνωρίζουν για την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) τόσο μεγαλώνει και η αίσθηση των πολιτών για την θετική συνεισφορά της ΑΙ στην κοινωνία και εκείνους.

H εφαρμογή της ΑΙ προκαλεί τρόμο: Αν και υπάρχει αποδοχή για την ΑΙμ σχεδόν τα 2/3 των καταναλωτών παγκοσμίως ανησυχούν για την χρήση της χωρίς υπερβολές (49%). Οι μεγαλύτεροι φόβοι τους είναι η ασφάλεια και η απώλεια θέσεων εργασίας.

Η απώλεια θέσεων εργασίας απειλεί την θετική άποψη για την ΑΙ: Η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών αναμένουν απώλειες θέσεων εργασίας (82%) παρά δημιουργία καινούργιων (18%) από την εφαρμογή της ΑΙ

Δείτε το πλήρες report εδώ.